Protokół
z posiedzenia Zarządu Oddziału Mazowieckiego PTI
w dniu 19.12.2005.
W posiedzeniu udział wzięli:
Marek Hołyński (MHO) – prezes Oddziału
Anna Andraszek (AAN), Anna Cetnarowicz-Jutkiewicz (ACJ), Jarosław Deminet (JDE), Włodzimierz Marciński (WMA), Anna Ostaszewska (AOS), Marcin Paprzycki (MPA) – członkowie Zarządu.
Posiedzenie odbyło się zgodnie z porządkiem dziennym przesłanym pocztą elektroniczną.
Podział obowiązków w Zarządzie
Prezes zaproponował powołanie skarbnika i sekretarza. Nie zgłoszono innych wniosków.
Na stanowisko skarbnika zgłoszono następujące osoby:
Anna Cetnarowicz-Jutkiewicz
Na stanowisko sekretarza zgłoszono następujące osoby:
Anna Andraszek
Wszystkie zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie. Przeprowadzono głosowanie.
W głosowaniu tajnym na stanowisko skarbnika oddano 7 głosów, w tym 7 głosów ważnych. Kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów:
Anna Cetnarowicz-Jutkiewicz – 7.
W głosowaniu tajnym na stanowisko sekretarza oddano 7 głosów, w tym 7 głosów ważnych. Kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów:
Anna Andraszek – 7.
Prezes ogłosił, że na skarbnika Zarząd Oddziału wybrał kol. Annę Cetnarowicz-Jutkiewicz, a na sekretarza – kol. Annę Andraszek.
Charakter przyszłych posiedzeń
Prezes zaproponował, aby ZO zbierał się co miesiąc, przy czym na co drugie posiedzenie byłyby zapraszane dodatkowe osoby. Zarząd przyjął tę propozycję bez uwag.
Ustalono, że następne posiedzenie odbędzie się 18.01.2006 o 18:00.
Decyzja o organizacji KKIO
Prezes i JDE przedstawili stan ustaleń dotyczących współudziału Oddziału Mazowieckiego w organizacji konferencji inżynierii oprogramowania (KKIO) jako konferencji międzynarodowej w 2006 r. Organizatorem od strony naukowej jest prof. Krzysztof Sacha z Politechniki Warszawskiej.
Zarząd podjął decyzję o współudziale w organizowaniu konferencji i upoważnił JDE do zajęcia się tą sprawą. Zarząd zarekomendował, aby równolegle z międzynarodową konferencją zorganizować konferencję krajową, mającą charakter bardziej popularyzatorski, być może wspólnie z powstającą sekcją zarządzania projektami (odpowiedzialna AOS). WMA zobowiązał się do sprawdzenia, czy jest możliwe uzyskanie dofinansowania z MEiN.
Inne konferencje
W związki ze wstępna propozycją ze strony zarządu Oddziału Górnośląskiego, aby Oddział Mazowiecki stał się współorganizatorem Jesiennych Spotkań PTI 2006, Zarząd podjął decyzję o upoważnieniu Prezesa do prowadzenia rozmów w tej sprawie.
AOS poinformowała, że Oddział Mazowiecki objął patronatem konferencję Koła Naukowego Zarządzania Projektami SGH 28.02 – 2.03.2006. Zarząd przyjął do wiadomości informację o przygotowaniach i powierzył AOS zajęcie się tą sprawą. Zarząd zobowiązał JDE do wystąpienia do Sekretarza Generalnego o przygotowanie materiałów promocyjnych o PTI (ulotek), które będą dostępne na stoisku PTI.
Zarząd przyjął do wiadomości informację o organizowaniu w 2006 r. IV Kongresu Informatyki Polskiej.
Klub Informatyka
AOS zaproponowała, aby każdy członek Zarządu zorganizował jedno spotkanie Klubu Informatyka. Członkowie Zarządu z entuzjazmem zgodzili się. MHO wstępnie zaproponował spotkanie na temat TV, WMA na temat 7. Programu Ramowego.
Zarząd zwrócił uwagę na konieczność prezentowania przy okazji spotkań Klubu materiałów promocyjnych PTI i deklaracji członkowskich.
Mistrzostwa Polski Informatyków w Narciarstwie Alpejskim
Prezes zaproponował, aby Oddział wystawił drużynę i sfinansował jej udział w Mistrzostwach (koszty dojazdu i wpisowego). Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę.
Strona WWW Oddziału
Prezes zobowiązał członków Zarządu do zapoznania się ze stronami WWW Oddziału i zgłoszenia ewentualnych uwag. W czasie dyskusji zaproponowano, aby na stronie umieszczać listę przyjętych członków.
Konferencja Kariery w informatyce
Prezes poinformował, że dotychczasowe konferencje były organizowane wspólnie z Kołem Naukowym Wydziału Elektroniki, ale w związku z warunkami finansowymi stawianymi przez to Koło zaprzestano współpracy. Zarząd zalecił, aby na przełomie kwietnia i maja 2006 r. zorganizować spotkanie z kołami naukowymi i samorządami. MPA ma sprawdzić możliwość uzyskania sali.
ECDL na Mazowszu
Zarząd zobowiązał Prezesa do wyjaśnienia obecnego statusu mazowieckiego koordynatora ECDL. Zarząd wstępnie postanowił zaproponować, aby koordynatorem został kol. Zbigniew Kaliszyk.
Składki i sprawy członkowskie
ACJ poinformowała, że Oddział liczy 301 członków. Za 2005 r. zebrano ok. 9000 zł składek, w porównaniu z ok. 14000 zł w 2004 r. Zarząd postanowił co kwartał wysyłać przypomnienie członkom, którzy nie opłacili składek. Przypomnienie ma zawierać blankiet wpłaty w postaci elektronicznej (odpowiedzialna ACJ). Zarząd postanowił, że członkowie Oddziału, którzy opłacą składkę do końca lutego 2006 r., będą zwolnieni z opłaty za udział w Rapid Baran Development.
Zarząd przyjął do wiadomości wystąpienie z PTI kol. Elżbiety Sosnowskiej.
Zarząd postanowił przychylić się do wniosku kol. A. Żarskiego i przyjąć go do Oddziału Mazowieckiego.
Zarząd zwrócił uwagę na konieczność określenia przez ZG procedury przenoszenia się członków między oddziałami (JDE odpowiedzialny za zwrócenie się do ZG w tej sprawie).