Celem głównym Konferencji jest określenie aktualnego stanu edukacji w Polsce wraz z jego ułomnościami w zakresie metod nauczania, materiałów dydaktycznych, technologii, wiedzy i umiejętności korzystania z informacji przez studentów i wykładowców oraz porównanie go z systemami edukacji stosowanymi w innych krajach "uczących się". Podczas Konferencji pragniemy stworzyć płaszczyznę wymiany idei, koncepcji i doświadczeń.
Ten ogólnie sformułowany cel będzie tłem dla bardziej szczegółowych rozważań dotyczących metod i sposobów usprawniania istniejącego stanu polskiej edukacji.
Aktualnie najbardziej modną, ale jednocześnie skuteczną technologią staje się e-learning. Funkcjonuje on dzisiaj na różnych poziomach (szkoły podstawowe, średnie i wyższe) oraz formach nauczania (studia dzienne, zaoczne, podyplomowe, MBA, nauczanie ustawiczne, czy krótkie kursy dla przedsiębiorców). Metody e-learningu coraz częściej i głównie są stosowane w środowisku biznesu. Potwierdzają to doświadczenia rozwiniętych gospodarczo i edukacyjnie krajów Europy oraz świata. Polska w tym zakresie ma niewielkie doświadczenia, szczególnie w tworzeniu sieci (campusów) edukacyjnych. Są one bowiem dzisiaj jedynym sposobem obniżenia kosztów w technologii e-learningu. Uczelnie i instytucje w Polsce ze względów głównie finansowych nie są w stanie samodzielnie wdrażać tych technologii.
Zadaniem konferencji jest więc danie wskazówek oraz odpowiedzi na pytania dotyczące wyboru strategii zmian technicznych, finansowych, metodologicznych, dydaktycznych, prawnych, socjologicznych, kosztowych w systemie edukacji, a szczególnie e-learningu, nie tracąc przy tym na jakości, która byłaby zarówno efektywna, jak i powszechnie dostępna dla "uczącego się" społeczeństwa.
|