|
|
© 2006 Polskie
Towarzystwo Informatyczne.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
|
|
Polskie Towarzystwo Informatyczne
Izba Rzeczoznawców PTI
Zostań Rzeczoznawcą PTI
W myśl postanowień Regulaminu Izby Rzeczoznawców PTI rzeczoznawcą może
zostać każdy członek PTI. O przyznaniu tytułu "Rzeczoznawca PTI"
decyduje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Potwierdzeniem
pozytywnej decyzji w tym względzie jest wpisanie imienia i nazwiska osoby na
Listę Rzeczoznawców PTI. Numer pozycji na Liście jest jednocześnie numerem
Rzeczoznawcy uwidocznionym na imiennej pieczęci rzeczoznawcy.
Krok 0 - Kandydat nie jest członkiem PTI
Jeżeli kandydat nie jest członkiem PTI, w pierwszej kolejności powinien
zapoznać się ze Statutem PTI i nawiązać kontakt z odpowiednim do miejsca
zamieszkania lub pracy Oddziałem PTI, Kołem PTI lub Zarządem Głównym. Następnie
kandydat:
- wypełnia "Deklarację członkowską", kompletuje opinie o sobie
od dwóch wprowadzających członków PTI, składa deklarację i opinie
odpowiedniemu zarządowi Oddziału PTI lub przesyła do Biura Zarządu Głównego.
- Decyzje o przyjęciu kandydata w poczet członków PTI podejmują: Zarząd
Oddziału PTI (właściwy dla miejsca zamieszkania lub pracy kandydata) lub
Zarząd Główny, gdy w danym miejscu nie ma powołanej struktury oddziałowej
Towarzystwa .
Krok 1 - Kandydat jest członkiem PTI, przygotowanie wniosku przez
kandydata
Kandydat, ubiegający się o wpis na Listę Rzeczoznawców PTI, jest zobowiązany
do:
- zapoznania się z treścią Regulaminu Izby Rzeczoznawców
PTI,
- czytelnego wypełnienia Karty Rzeczoznawcy PTI (wzór Karty Rzeczoznawcy PTI), zawierającej:
- informacje o kandydacie niezbędne do jego funkcjonowania w roli
rzeczoznawcy,
- deklarację respektowania zasad określonych Regulaminem Izby
Rzeczoznawców,
- podpisania wszystkich trzech (A, B, C) części Karty Rzeczoznawcy,
- doręczenia Karty Rzeczoznawcy do Biura Izby Rzeczoznawców PTI na ręce
Dyrektora Izby,
- mile widziane jest, choć nie konieczne, dołączenie:
- rekomendacji wskazanych w Karcie osób wprowadzających,
- kopii dokumentów potwierdzających uzyskanie przez kandydata ważniejszych
zawodowych uprawnień, certyfikatów lub specjalności,
- innych dokumentów, uznanych przez kandydata za istotne przy
podejmowaniu decyzji o wpisie na Listę Rzeczoznawców.
Krok 2 - wstępna weryfikacja wniosku kandydata
- Następuje formalna weryfikacja Karty Rzeczoznawców kandydata, w następstwie,
której Dyrektor Izby Rzeczoznawców decyduje o uzupełnieniu danych,
zwrocie Karty lub przekazaniu jej do dalszego procedowania.
- Dyrektor Izby ustala dwie osoby z grona rzeczoznawców PTI lub członków
Zarządu Głównego Towarzystwa, które przygotują opinie o kandydacie. Jeżeli
kandydat przedstawił opinie o sobie sporządzone przez osobę spośród
powyższego grona, to Dyrektor może je uznać, jako ostateczne.
Krok 3 - weryfikacja
- Po skompletowaniu opinii o kandydacie Dyrektor Izby, kieruje całą
dokumentację do Komisji Zarządu Głównego ds. przyjęć.
- Komisja ZG ds. przyjęć podejmuje decyzję o skierowaniu do Zarządu Głównego
wniosku o wpis kandydata na Listę Rzeczoznawców.
Krok 4 - decyzja
- Zarząd Główny podejmuje decyzję, w formie uchwały, o przyjęciu
kandydata w poczet rzeczoznawców PTI.
Krok 5 - przygotowanie kandydata do działań w ramach Izby Rzeczoznawców
Na podstawie decyzji Zarządu Głównego Dyrektor Izby Rzeczoznawców:
- nadaje numer rzeczoznawcy, publikuje nazwisko i imię przyjętego
rzeczoznawcy na stronie Izby,
- przygotowuje nowemu rzeczoznawcy "Pieczęć Rzeczoznawcy PTI" i
przekazuje ją zainteresowanemu za pokwitowaniem,
- wykonuje pozostałe czynności umożliwiające nowemu rzeczoznawcy dostęp
do zasobów i informacji Izby.
Krok 6 - Witamy !
Witamy Koleżankę, Kolegę w gronie Rzeczoznawców PTI.
Życzymy ciekawych tematów ekspertyz i satysfakcji z ich wykonywania.
Liczymy na aktywność w dziele doskonalenia metod działania Izby Rzeczoznawców
PTI i jej skuteczności.
Rzeczoznawcy Polskiego Towarzystwa Informatycznego
|